söndag, mars 11

Nu är det vår!


Eller ja, nästan iallafall. Kanske om man hoppas tillräckligt hårt.

Nu är helgen slut och jag har äntligen fått tummarna loss och gör mitt första inlägg. Tjoho!

Det har verkligen varit vårväder de senaste dagarna, och lite påtande i trädgården blev det. Huva, vad det lät lillgammalt. Blir man sån när man skaffat hus och trädgård? Hmm...

Har varit riktigt flitig i helgen också, städat, putsat fönster, planterat, gjort kort, bakat och gjort två LO´s. Men det känns i ryggen nu. Att jag aldrig lär mig. Nåja, får nog gå ner till två timmar per dag på jobb denna veckan, det blir för tufft att avancera så här tidigt. Men det är svårt. Riktigt svårt.

På tal om baka så testade jag ett nytt recept som syster gjorde häromdagen. En sorts avlång sockerkaka med chokladbitar, hasselnötter, banan och kanel. Helt okej, nog godare med glass kanske. Med sambon tycker inte om banankaka så han har inte ens smakat den än. Snyft! Skickade med en stor bit till svärföräldrarna, kanske dom gillar den så den åtminstone känner sig lite omtyckt. :)

Nu körde precis sambon till svärföräldrarna för att byta backup, så jag sitter här och väntar på att han ska komma hem igen så vi kan äta pizza. I love!

Har inte fotat pysslet jag gjort i helgen, så det får duga med en vårbild från igår istället. Tycker den är så söt...!

Inga kommentarer: