lördag, juli 28

Semestern är slut



Nästan iaf. Det blir ganska kompirmerat när man bara har en vecka, så jag hade gärna haft fler. Men men, man får vara glad för det lilla.
Vi åkte till sambons familjs sommarstuga i torsdags och hade tänkt stanna där till lördag kväll. Leva lite spartanskt med utedass och hämta vatten från pumpen, det är småmysigt några dagar. Men när vi kom dit så blev vi väldigt besvikna. För två år sedan var vi där ganska mycket och röjde och gjorde vid, men förra året flyttade vi ju så då var vi inte där alls. Och nu såg inte stället alls speciellt trevligt ut. Det finns fler i sambons familj som brukar vara där så...ja. Det är en lång historia. Det är så synd för det är ett väldigt gammalt och litet hus, som kunde vara så mysigt att vara på. Kor som råmar precis i närheten, maratonspringning till utedasset mitt i natten, och musfällor lite här och var. Sambon blev helt knäckt och vi åkte hem igen. Han säger sig ha gett upp, men känner jag honom rätt så kan han inte det. Han är så satans envis. :)
Så, ja...vi har varit hemma istället. Men jag lider inte, jag trivs nästan bäst så här.
I eftermiddag/kväll ska vi vara barnvakt åt världens sötaste Theo, det ska bli kul! Har aldrig nattat honom och så förut, så det blir en utmaning. :)

Inga kommentarer: