tisdag, oktober 14

.tatuering.

idag har varit en bra dag. lite nojigare än vanligt, men det kan ha sina förklaringar.

och jag kom på mig själv med att inte vara nervös. inte bry mig om ifall jag säger rätt eller fel. eller huruvida du ska påbörja en hetsig diskussion, som lika gärna kunde stannat i sandlådan. för med dig, kommer jag aldrig att kunna vinna. jag är uppriktigt ledsen, men det är så det känns.

påminn mig om att inte glömma sågen om jag någon gång skulle upprepa mitt ciabattaköp på mocca.




det är ganska elakt

det du gjort

för det kommer liksom alltid

att finnas där

som en missprydande tatuering

det är något

jag kommer bära med mig

alltid


så det är inte lätt

att berätta

om vad och varför

när svaren är mörkgrå

och suddiga


men jag måste

få säga det som är jag

annars vore allt lögn

och såna har jag fått nog av

för sju livstider


jag känner mig

som en fjortis

på grönbete

1 kommentar:

Anonym sa...

var ett tag sedan jag varit här, och inser attjag nog missat en hel del. Men du skriver fortfarande lika bra som alltid, även om det är som här, att det egentligen kanske varit roligare att slippa skriva om just "sådana" känslor.

hoppas att du har det bra iallafall, så gott det går. -massvis med kramar-