lördag, januari 17

inte där

det finns stunder
när allt är som förut
när allt det där
som var i början
är en fortsättning

men de dagar
då allting tagit slut
då jag var någon annanstans
de är fler

jag var där i kroppen
men inuti
hade jag gått
för längesedan

du säger du vill kämpa
att jag inte gett dig
tillräckligt med tid
men det finns inget kvar här
att förklara
eller rädda
för elden har redan brunnit
ett tag nu
och askan framträder allt mer

och jag tror
att du ser i mina ögon
att allting är försent

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker detta utseende på bloggen är mycket bättre =)

Ta nu på dig ordentligt, vi ska ju till Norge!

/Kram från din vän i rummet bredvid.

Anonym sa...

du skriver så otroligt bra (även om det är svåra saker att skriva om). ibland önskar jag att jag kunnat skriva hälften så bra som du, så hade jag varit lite glad iallafall.

jag gillar utseendet på bloggen nu, (har sett att du ändrat den några gånger den senaste tiden).

hoppas det är bra med dig iallafall! kram