torsdag, mars 4

. tkf .

jag trodde det var annorlunda
nu
att åtminstone
den saken ändrats
men återigen
fick jag bevisat
att det är inte
lika villkor som gäller

jag slår knut
på mig själv
med all omtänksamhet
som jag överöser dig med
men du
du bryr dig inte om
vad som händer
med mig

men jo
jag lever
tack för att du inte
frågat

ge så lite som möjligt
och ta
allt du kan få
det klingar falskt
i mina öron
och det är inte
ett spel
jag ställer upp på

för jag har fått nog
av att vara din spelpjäs
en docka du kan
flytta runt
och ha
enbart när det passar
dig

men vet du
jag har också ett liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kom på mig själv med att inte varit inne på din sida på ett väldigt bra tag, och jag insåg att jag missat mycket. (antar det är för att jag bakar mycket mer koppkakor nuförtiden än sitter framför datorn).

/Rutagnes